Normes ús mòbil

Des del centre estem iniciant una campanya de sensibilització sobre l’ús del mòbil.

Diversos estudis recents demostren que els i les adolescents cada vegada passen més temps amb pantalles i que aquest fet és perjudicial per al seu desenvolupament acadèmic i personal.

Per això, com a centre educatiu, ens sentim amb la responsabilitat d’educar el nostre alumnat en l’aspecte digital i, en conseqüència, hem engegat dues accions dirigides a aquesta finalitat.

En primer lloc, estem fent difusió per totes les tutories de la normativa relacionada amb l’ús dels dispositius mòbils i els auriculars. En aquest sentit, cal recordar que el mòbil i auriculars no estan permesos dintre al centre sempre que el professorat no ho demani amb finalitats didàctiques.

En segon lloc, hem engegat un projecte de dinamització de patis en el primer cicle de l’ESO. Així, cada dos divendres, una tutoria serà l’encarregada d’aportar idees, jocs i altres propostes de lleure que es desenvoluparan a l’hora del pati. Durant aquests patis el mòbil no estarà permès i es convidarà tot l’alumnat que hi participi. L’objectiu és que s’adonin que es pot viure sense mòbil, que les interaccions socials sense el seu ús són possibles i que el joc i la distracció poden donar-se sense el mòbil.